torsdag 30. september 2010

En liten utfordring til deg


Jeg har så lyst til å glede noen på en dag som dette...
og siden ei jeg kjenner egentlig skulle ligget under kniven i dag,
tenkte jeg at nettopp
Elisabeth

skulle få litt oppmerksomhet her i bloggen min i dag.

Men nå er saken den atte hun lå under kniven i går - på Rikshospitalet.

Dette leste jeg i bloggen til mamma'n hennes rett før midnatt
Operasjonen varte i 3 timer 
  Elisabeth hadde store smerter når hun våknet.
Det skulle nesten 10 ml morfin til for å roe henne
 
Så det er jo ingen grunn til at Elisabeth
ikke skal få min oppmerksomhet
nettopp i dag likevel!


Litt bakgrunnstoff:

Husker godt høstdagen i 2005 hvor hun ikke kunne komme på "webbistreff" her hos oss,
men hvor hun lå under kniven på Elverum sykehus og skulle ta en "rutineoperasjon" ....
Hvorpå mamma'en etter operasjonen kunne fortelle at legene manglet en plastikk duppedings etterpå.
Så omtrent en måned etterpå var de på sykehuset igjen, for å "finne igjen" denne duppedingsen! 
Og så kom sjokket.. en fredag ettermiddag av alt.
"vi har funnet en cyste i hodet på deres datter, vi vet ikke noe mer før på mandag!!
Hallo, slike telefoner skulle være forbudt å ta!!! og ikke minst få!!!

De fant ut så mangt, men du verden for en usikkerhet...
for tror dere noen tenkte særlig mer på plastdelen??
Nei, ikke før kjeven på Elisabeth låste seg.
Før den store operasjonen måtte plastdelen fjernes.
Og 7.november 2005
lå hun under kniven for å finne ut mer om denne cysten. 
Den var svær husker jeg!

Og siden har det blitt utallige operasjoner, komplikasjoner og atter operasjoner.
Masse frustrasjon over system, helsevesen
og hadde det ikke vært for hennes mamma og familie ellers,
hadde det vel neppe skjedd alt som har skjedd.
Dere må huske dette:
for å bli syk i Norge må du være temmelig oppegående sjøl
eller ha gode medhjelpere!!


Og siden jeg leste hos Marit hva hun gjorde på sin bursdag for litt siden,
tenkte jeg atte jeg også skulle finne på noe for å glede andre.

Så jeg lurer på om dere har lyst til å hjelpe meg
med å lage et
GOD BEDRINGSkort til Elisabeth
- kontakt meg på papirdilla_krollalfa_norgespostdottno
så skal jeg fortelle deg hvor du sender kortet.

Jeg vet ikke om noen andre som er så tapre etter så mange operasjoner,
iallefall ikke noen 13 åringer jeg vet om.

Håper virkelig denne operasjonen hjelper deg, kjære Elisabeth!!

Og blant dere som vil hjelpe meg å glede Elisabeth
trekker jeg ut en som får en liten oppmerksomhet fra meg :)


♥♥♥

Nå skal jeg bare nyte denne dagen her!
Den er nemlig min!!

3 kommentarer:

  1. For ein flott måte å feire dagen på!
    Klem
    <3

    SvarSlett
  2. WOW!!!! Så generøs du er!!! Og for en flott gave å få! Også så omtenksomt å gjøre slik på sin egen bursdag! All ære til deg! :)

    Jeg skal se om jeg rekker å lage et kort til deg! :)
    Noen spes frist du ønsker?

    SvarSlett
  3. GRATULERER med gårsdagen Berit!!!
    Jeg som skulle innom her å skrive i går...hmmmm.
    Håper du hadde en strålende dag.

    Klem fra meg

    SvarSlett