tirsdag 10. juli 2012

Lag din egen papirtape

I dag er det min tur til å spre litt inspirasjon hos Papirpikenes Verden.

Jeg hadde så lyst til å bruke tape på et lite kort,
men manglet "riktig farge" til bursdagsjenta.
Dermed lagde jeg dem selv :)


 Du trenger papir, dobbelsidigtape, stempler, og farger.
I tillegg trenger du stempelpute og skjærebrett


Først setter jeg på den dobbeltsidige tapen
på baksiden av papiret

Og så er det tid for å fylle arket med 
stemplene du vil
- evt noen som passer til det du skal bruke den til.


Jeg valgte å farge papiret med distress stains,
bruk det du måtte ha tilgjengelig.


Når det har tørket,
evt bruk en føner til å tørk opp om du har det "travelt",
skjærer du opp i strimpler
- alt ettersom hvor bred du ønsker tapen.


Jeg har brukt noen strimler med tape på 
en liten bursdagstag,


Alt materiell, iallefall tilsvarende, 
finnes i butikken til 

7 kommentarer:

  1. En helt genial idé, Berit!!! Det var inspirasjonen sin det tenker jeg!

    Klem, Hege:-)

    SvarSlett
  2. Kjempesmart ide!! Fint at du deler dette med oss:)

    Klem Mette

    SvarSlett
  3. Finfin inspirasjon Berit:)
    Fortsatt fin sommer til deg!

    SvarSlett
  4. Så smart!! :)
    Dette var utrolig lurt Berit. Takk for tipset:)

    God sommer til deg:)

    SvarSlett
  5. Så flott dette var! Og så smart! Takk for tips!:)
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  6. smart, det ble jo kjempefint!
    Jorunn

    SvarSlett