fredag 23. november 2012

En liten vennskapskalender




En liten vennskapskalender
er mitt inspirasjonbidrag hos

Papirpikenes Verden i dag. 





Jeg har brukt en stor papirpose
som jeg har brettet 5 ganger,

hvorav det er 1 cm mellom brett 1 og 2,
samt mellom 3 og 4

Det for å få plass til innholdet når den brettes sammen.

 Framsiden er enkel med diverse bokstaver



Først fikk innsiden pålimt avispapir
som ble "kalket" med hvitmaling på svamg

 3 paneler av julepapir hvor jeg festet 8 røde sirkler
på hver - som jeg laget knappehull i før jeg knyttet fast 
rullene med vennskapsord på. 
Til slutt limte jeg fast panelene i papirposen
 Alle kanter er svertet med Distress ink - vintage photo

Alle tekstene har jeg
plukket fra
tekstendumangler.blogspot.no

Hvor du forøvrig også finner masse tekster
som passer for julekortene dine :) 



På baksiden er et en liten lomme til alle tekstene.



24 vennskapslige ord til en venninne
1 for hver dag fra 1. - 24. desember

Alt jeg har brukt på denne kaleneren
 har jeg kjøpt hos
Papirpikene 


Skulle du ikke ha en stor papirpose,
er det ikke verre enn at du bruker bazzill,
men for å få samme bredden - må du skjøte.  

Og jeg må gi en del kreditt til Åshild for denne ideen,
for noen år siden så jeg hun hadde laget noe lignende.





Ønsker dere alle en god helg!

 Klem fra
DT-pike Berit


2 kommentarer:

  1. Fin kalender, koslig å starte dagen med noen gode ord :-)

    SvarSlett
  2. så fine den er ! og veldig koselig å få denne gave fra ei venninna! har laget noe liknende til mannen i huset :)
    ønsker deg en fin dag :)
    Graciela

    SvarSlett