torsdag 29. desember 2011

Julevandring i heimen

Julen er snart over...
det er nyttår som står for dør
Men nisser, engler og julepynt forblir i heimen litt til.

Juleaften kom med MASSE pakker,
og frøkna kunne ikke klage 
Bestefar  - og bestemor innfridde
mange av ønskene på lista

og da fortjener jo Bestefar en klem!

Nå "kappes" vi i bruken av iPad'n....

Men siden jeg ikke slipper til å så mye 
tok jeg en runde med kamera for å forevige julens pynting i heimen

 Apotekerskapet jeg fant i garasjen til svigerfar 
full av oljekanner og verktøy
Tenk å ville ha sånt i stua.....mente visst svigerfar...

Men nå har Svigerfar skjønt det!
Han kom med en gammel margarinkasse og 
noen gamle medisinflasker! ♥

 Et apotekerskap må jo ha medisinflasker
helt til høyre er et lite lommeapotek jeg fant på 
brukmarked for noen år siden - med rester fra 1947

Noen av verdens koseligste engler


 Og gamlenissene må jo være med!
Disse fikk jeg for 42 år siden!


 I år insisterte frøkna på at hun skulle kjøpe
julegavene sjøl! Jeg fikk en fin kule !


 Disse har vært i mitt eie like lenge som gamlenissene
Uten disse gamle nissene og figurene blir det liksom ikke jul.. :)


Svigerfar får stadig "bakoversveis" 
når han ser mine påfunn
i fjor rygget han når han så den gamle lemmen bak juletreet.
 Juletreet fra i år har for øvrig husets frøken pyntet helt sjøl ..
bortsett fra å sette på lysene

I år ble han temmelig forundra over denne...

og kanskje mest fordi jeg hadde betalt penger for den :P
Han har visst no' sånt på låven sa han...
... jeg svarte med at jeg har mer veggplass :)

Nå skal vi kose oss med litt utradisjonell julemat,
litt rødt i glasset og avslutter vel med en kopp kaffe fra årets julegave,
Mr. Dolce Gusto

3 kommentarer:

  1. Ja det er nok mange som furundrer seg over hva en drar i hus, og ikke minst, hva en faktisk kan tenke seg å betale penger for. Liker utrolig godt det skapet ditt, og vindusrammen er jo også flott på veggen. Og ja, en kan godt ha flere slike.
    Ønsker deg ei fortsatt god romjul :)

    SvarSlett
  2. Hahaha, måtte le litt av all forundringen til din svigerfar. :)
    Så masse fine nisser og flott julepynt dere har. :)
    Fortsatt god jul til dere.

    SvarSlett
  3. Så koslig å få være med på en liten julevandring hos dere Berit. Og "gamlenissene" dine har nok en bror her hos meg, bare vent så skal du få se... Akkurat nå har jeg kost meg med litt av julesnopet ditt, nam!
    Godt nytt scrappe-år ;-)

    SvarSlett